2012 - Little things

Tänkte sammanfatta mitt 2012 år i årstider och inte månader. Kan ju vara lite kul att försöka komma på vad jag sysslat med.
 
Vinter/Vår
Började med en hejdundrandes resa till Österrike som bestod av en 10-dagars lång fylla, minimal snowboardåkning och maximal fest. Hade så sjukt kul och började genast räkna ner till detta årets resa direkt när jag kom hem.
 
Annars bestod de första månaderna på året av att skriva massa reflektionsuppgifter och efterreflektioner, var i skolan max 2 dagar i veckan. Flyttade även ifrån Jacob och Wille och flyttade ihop med Sofie och Sandra. Den nya lägenheten på en massa kvadrat bodde jag i princip själv i då Sandra jobbade hela tiden och Sofie var på andra sidan väggen hos Sebbe. Sandra bestämde sig för att bli reseledare och åkte iväg till Turkiet, lägenheten sas upp och jag hittade min nuvarande lilla etta väldigt snabbt. Allt runt omkring kändes genast mycket bättre då jag visste att jag äntligen skulle få ha mitt egna krypinn där ingen annan än jag kan bestämma hur det ska se ut, om det får vara disk kvar osv. 
 
Under den här tiden var även Amanda och Lina på vift i Australien och Asien, Ida var i Afrika, Sprigg var i Österrike, Anna och Lisa var i Norge. I April var alla återsamlade igen och många kom ner och firade Valborg med mig nere i skåne.
 
Kuggade även min första tenta i början på våren men brydde mig inte särkilt mycket om det. 
 
Sommar
Fick en rivstart med Summerburst som var asfett, bokade ganska direkt efter det SHM i Sthlm med syster och Emma och Elina. Sommaren var väldigt hektiskt. Med ett sommarlov på 3 månader hann jag med att Jobba, att vara i Varberg 2 gånger, Falkenberg 1, Halmstad 1, Helsingborg 1, fira midsommar, vara hemma, umgås med mina bästa vänner och en himla massa mer. Jag hade inte många dagar på sommaren då jag inte gjorde någonting, precis som ett sommarlov ska vara!
 
Det största på hela sommaren var USA resan med Lina. Vi var i New York i 5 dagar först, där shoppade vi, festade, åt på mcdonalds, besökte Central Park och gick och förälskade oss i staden. Ville verkligen inte åka därifrån. Efter New York åkte vi till Spokane i 4 dagar. Där fick jag träffa Linas extrafamilj som tog hand om henne när hon bodde i USA ett år. Under dessa dagar förstod jag verkligen varför Lina trivdes så bra där som hon gjorde. Jordyn var helt underbar och Peyton likaså. Det blev väldigt mycket shopping där också. Var även på bio och förundrades över att vi var 5 stycken som delade på en stor dricka och jag tror inte ens att den tog slut. Dessa fyra dagar gick väldigt snabbt och vi begav oss till sist till Los Angeles och bosatte oss mitt på Venice Beach, precis vid en skatepark och med havet några meter bort, det kunde inte ha blivit bättre. Under dessa dagar blev det såklart ännu mer shopping, vi åkte till San Diego och badade med delfiner och vi träffade Malin och hennes kompisar. Sista kvällen drog vi till en fet jävla klubb där vi som alltid kom in gratis (eller på denna fick Lina faktiskt hålla 10 dollar bakom sitt körkort, som vakten så fint slank ner i sin ficka, för att få komma in), fick gratis dricka och rätt som det var stod Sandro Silva (han som gjort epic för er som inte vet) i DJ-båset precis bakom oss. Fick hålla hans hand i några sekunder och hela kvällen var så sjukt bra. Taxiresan hem tog dock ganska så lång tid med massa stopp men det gjorde inget alls.
 
Direkt från USA till Helsingborg och vara fadder för ett gäng sköna nollor som bestämt sig för att testa vingarna på Campus. Det var nog tur att jag fick komma hem till fest och inte plugget direkt för det hade jag nog inte pallat. 
 
Höst/Vinter
Jag kan faktiskt påstå att denna hösten har varit den mest stressigaste och jobbigaste på länge. Väldigt mycket i skolan där vi har haft föreläsningar i princip varje dag. Detta har resulterat i att jag inte alls trivts nere i Helsingborg och har varit hemma minst 1 gång i månaden. Tränade ganska mycket under en period men när tentan närmade sig försvann lusten till allting, och inte blev det bättre av omtenta på den tentan och sen en ny tenta direkt efter denna. Jag har helt enkelt inte haft världens bästa höst men jag har kämpat på ändå och vi får se hur det kommer se ut nu i början på 4e terminen. Jag är inte det minsta sugen på att åka ner till skåne trots alla mina fina vänner där nere, men det ändrar sig säkert när min omtenta är klar och jag varit och samlat krafter än en gång i Bad Gastein.
 
Och här kommer en lista ifrån året:

Beskriv året med tre ord.
Stress, fest, och vänner.

Vilka ser du som de största händelserna under året?
I januari, Bad Gastein med stampus
I augusti, USA med Haffe!

De två bästa resorna sedan Ios. Hade så sjukt kul och blev nog kär i alla ställen vi besökte. Om 18 dagar bär det av mot österrike än en gång och denna gången med bästa haffe. FY-FAN va jag längtar.

Sen var summerburst ganska så fett också, och shm.

Har du blivit bättre på något?
Juridik typ.. Kan inte komma på något mer? 

Gjorde du något du aldrig gjort förut?
Omtenta, besökte americatt plus massa grejer som vi gjorde där, jobbade med missbrukare (bästa sommarjobbet någonsin), såg hela shm, summerburst, sen väldigt många andra saker.

Vad var extra dåligt med året?
Att skolan sugit balle så jag inte ens vet om jag vill åka ner till Helsingborg om några dagar.

Vad var extra bra?
När jag simmade med delfiner i san diego, dream come true!!

Vad lyssnade du på?
Jossera 2012

Blir jobbigt att göra Jossera 2013 för jag gillar inte numret 13

Vad skrattade du åt?
Alltså det mesta jag skrattat åt är nog grejer som jag, Elin, Amanda och Lina skriver i vår lilla smsgrupp vi har. Så sjukt jävla störda ibland.

Vad grät du till?
Det mesta jag gråtit i år är nog när jag kollade på filmen The Cove... Handlar om delfiner som blir dödade typ. ALDRIG mer ska jag se den. 

Jag har kommit på att jag gråter väldigt mycket mindre nu än förr.

Lärde du känna några nya människor?
Enligt facebook har jag 140 nya vänner detta året, jag blir faktiskt inte vän med folk på facebook om jag inte träffat dem och minst några av dessa 140 lär jag väl ha lärt känna ganska så bra iallafall. Fan va sjukt om man tänker efter.. 

Och så slutligen; dina planer inför 2013?
Med min kropp: Inte äta massa skit, börjar idag då jag satt igång en dödsseriös tävling mellan oss där förloraren ska bjuda på en heldag med aktiviteter för minst 1000 kronor. Träna regelbundet och röra på mig minst 3 gånger i veckan iallafall, undantag när jag är på resor. Även sluta dricka alkohol så ofta, det går faktiskt att gå ut nykter.

Med skolan: Se om jag tycker det är kul på denna termin som börjar nu, om jag pinas igenom denna också så blir det antingen avhoppning eller sabbatsår. Ska söka in till polis nu i februari för att se om jag kommer vidare till fys. 

Andra saker: Blogga mera, det är askul att kolla tillbaka på vad man gjort. Ska till Martina ikväll så hon får fixa en lite finare blogg till mig. Det låter väl bra? 


Kommentarer
Postat av: Elin Jormhage

trodde det dåligaste med året var att jag lämnade dig :'(

2013-01-02 @ 17:49:07
URL: http://elinjormhage.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0