Mina föräldrar.

Min pappa heter Per-Ola och fyller år dagen i ära så han får ett lite längre inlägg än mamma! Han är världens snällaste pappa och gör allt för mig och Jennifer, exempelvis så körde han Jennifer till Norge, sov där en natt och körde sedan hem igen för han inte tyckte att hon skulle köra själv i det väglaget.

Pappa lagar jättegod mat och jag tycker att han skulle ha blivit kock egentligen, hans spagetti och köttfärsås är det godaste som finns.

Han är riktigt händig också och fixar allting själv. Han kan bli väldigt arg när något inte går som han vill och när han blir det så hör hela Vegby hans långa ramsor, "HELVETESJÄVLASKITFANSKAP" kan det låta.

Han kan ibland vara ganska glömsk.. såhär lät det igår:
Jag: "vad önskar du dig?"
Pappa: "önskar mig!?"
Jag: "jaa du fyller år imorgon?"
Pappa: "gör jag? ja just det det gör jag!"


Ibland är han ganska rolig. Vi har samma humor och han är ofta den enda i min familj som skrattar åt mina skämt. Jag gav han facebook i födelsedagspresent och först tog jag den här bilden som profilbild:

Sen fick jag byta till den här för att den var "coolare":


Min mamma heter Pia. Hon är också väldigt snäll och generös av sig! Min mamma kan aldrig ha fel (ärftligt i den släkten) vilket gör att vi ibland kan ha långa diskussioner. Vi bråkade ganska mycket innan men jag tror att vi har kommit över det nu. Kan hända att jag blir lite sur ibland men ni vet väl hur jobbiga mammor kan vara ;PPPPPPPP

Mamma är väldigt pratglad av sig och älskar att bjuda över folk på lite vin och mat. När hon dricker blir hon som ung igen och dansar på borden med sina vänner till klockan 4a!

När mamma var liten var hon en riktig rebell, hon kallades för raggar-pia och har fortfarande kvar sin mc-jacka från den tiden!

Jag tycker att mamma är fin på den här bilden men hon tycker att den är "gräslig"

Även mamma är bäst!

För några dagar sedan satt jag, mamma och pappa på golvet i köket i ca 20 minuter. Jag åt, pappa försökte leka med sudden och mamma försökte prata med oss. Det såg nog ganska roligt ut då pappa precis byggt ut vårt kök och byggt ny jättefin matplats, så sitter vi där på golvet där vårt gamla bord en gång stod. Men det är nog typiskt vår familj.

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Ja men hon ÄR ju världens sötaste också :) hehe

Kul att läsa om dig och din familj lite mer intimt sådär, jag ska nog sno åt mig det där förslaget och lgäga upp en sådan 30:dagars själv.

2011-01-28 @ 22:25:18
URL: http://frilander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0