It ain't easy to say goodbye, darling please don't start to cry.

Okej nu är jag på bättre humör :) Har haft tre underbara dagar i Frankrike med min älskade narre :D Så det spelar ingen roll om jag är i ett regnigt sverige nu. För jag har ändå världens bästa pojkvän.

Men här är lite om dagarna:
På torsdagen kom vi dit och åkte till hans morbror och träffade massa folk. Sen åkte endel till sina sovplatser men vi skulle sova där så vi bäddade och gick och la oss.




Huset där vi bodde.

Vaknade vid nio på fredagen och åkte iväg för att hämta armaghan i stan. Men hon hade en timma kvar på nagelsalongen så vi gick på stan lite och myste och kollade :) Sen hämtade vi armaghan och åkte iväg till marseilles största arabiska fruktmarknad. MASSVIS med frukt och massvis med araber. Vi kom dit precis i rättan tid tills dom skulle be. Dom hade ramadan då så vi tajmade perfekt. Gick runt och kollade lite en halvtimma sen så köpte vi massa frukt och åkte vidare och hämtade Hasthi (vet inte hur hon stavar) på flygplatsen. Sen åkte vi till bröllopsstället och allt folk fixade massa. Efter en stund fick vi åka med några till stan och gå där med dom. Sen satte vi oss på Le Duplex (narres morbrors nattklubb) och fick varsin drink. Sen åkte vi tillbaka till bröllopsplatsen. Var där till natten och åt kyckling och så. Sen åkte vi hem och somnade gott.

Massvis med frukt!


Lite dricka till bröllopet.

På lördagen så väckte farzan narre och sa att han skulle åka och fixa massa. Skulle egentligen följt med men det var tur att jag inte gjorde det för dom kom tillbaka 20 minuter innan vi skulle åka till bröllopet! Jag spenderade dagen med att sola lite och kolla film och leka med narres små kusiner Ravan och Kean. Fick träna min engelska med dom så det var ju bra :) Vet inte riktigt men typ vid tre åkte vi mot armaghans hus och hämtade henne och sen in mot stan till stadshuset där själva vigseln var. Efter det åkte vi till stället där armaghan och hervé träffats för första gången och tog massa kort. Sen åkte vi tillbaka till narres morbrors hus (där vi bodde) och jag och hasti slängde i oss lite mat medans dom andra hämtade lite grejer. Sen åkte vi ut mot bröllopsplatsen där vi var hela kvällen. Det var roligt. Men dock förstörde blåsten kvällen lite då det blev svinkallt (ganska typiskt att det blåste just den dagen när det varit skitfint dom andra). Jag smakade på sushi och gåslever för första gången i mitt liv. Leverns konsistens gjorde så jag nästan spydde men det gick bra. Sen åt jag hummer för första gången också! Efter lite dricka och lite dans så gick jag och narre till vårat hotellrum och somnade. Men det var helt klart en rolig dag :)

Jag och Kean :)


Armaghan och Hervé


Älskar dig


Jag, Narre och brudparet :)

På söndagen vaknade vi vid tjugo över 10 och då var det bara att gå upp och duscha för 11 skulle det städas. Vi gick ner och åt frukost och sen åkte vi till narres morbror och hämtade våra väskor och allt och åkte sedan tillbaka. Där åt vi mat och sa hejdå till alla för att sedan åka Porsche till flygplatsen. Det var en upplevelse vill jag lova. Det kittlades till riktigt i magen när jag såg att hastighetsmätaren steg först till 180 sen till 200 sen till 230 och sen till 250. Så fort har jag ALDRIG åkt bil :) Sa hejdå till narres bror och pappa på flygplatsen och checkade in. Köpte en parfym på flygplatsen och då måste man visa boardingkortet så glömde jag visst det där. För sen när vi skulle gå på planet så kunde jag inte hitta det någonstans. Så kom det en tjej och frågade om jag hette josefin så sa hon att det låg uppe vid kassan där jag köpt. Jag fick springa dit fort som ögat och hämta det! Klantig som jag är har jag ändå tur :) När vi sedan landade i sverige så var pappa där och hämtade mig. Där fick jag motvilligt säga hejdå till min älskade. Åkte hem och somnade skönt sen!


coola


Narres tuffa bror med den tuffa bilen


Lite mat på persiskt sätt.


Jätte kul att komma hem till ett molnigt sverige :)

Ni som orkat läsa allt är duktiga haha.
Jag har haft en bra helg iallafall och massa kort finns på facebook:)

Kommentarer
Postat av: narre

jag läste allt :D as bra helg, älskar dig! hon stavar det hasti ;)

2009-09-07 @ 19:06:01
URL: http://facebook.com/narre

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0